T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Sütgölü İlkokulu

AKIL OYUNLARI KÖŞEMİZİ HAZIRLADIK

Öğrencilerimizle ders dışındaki zamanlarımızı daha verimli geçirebilmeleri için eğlenceli ve geliştirici akıl ve zeka oyunlarından oluşan bir köşe oluşturduk.

Sınıf içerisinde oluşturduğumuz Akıl ve Zeka Oyunları Köşesinde öğrencilerimizin ders dışında kalan zamanlarını daha verimli ve eğlenceli geçirebilmelerini hedefliyoruz. 

 


 

NEDEN AKIL OYUNLARI

            Akıl oyunları, çocukların eğlenirken zekasını geliştirmesi, zihnini açması ve yeni bir şeyler öğrenmesi için hazırlanmış oyunlardır. Çocuklar bu oyunlarla var olan zihinsel ve bilişsel yeteneklerini geliştirebildikleri gibi, yeni yetenekler de kazanırlar. Akıl oyunları çocuklara; çabuk karar verme, sonraki aşamaları düşünme ve öngörme, olasılıkları  hesaplama, mantığını etkili ve yetkin bir şekilde kullanma yeteneği kazandırır. 

 

·         Bu oyunlar çocukların yalnızca yeteneklerini geliştirmekle kalmaz, kötü alışkanlıklar edinmelerine de engel olur. Planlı hareket etmeyi, hızlı ve doğru karar vermeyi öğretir. Olaylara ve durumlara nasıl farklı açılardan yaklaşılabileceğini, nasıl farklı yorumlar getirilebileceğini gösterir. Kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

 

·         Çocuk akıl oyunlarında bir şeyler öğrendikçe, zekasını, bilgi ve becerisini kullanarak kazanmaya başladıkça, kendine güveni artar. Yeteneklerini, bilgi ve zekasını ölçme fırsatı bulur. Kendini ve sınırlarını tanır. Eksik yönlerini görür ve geliştirmek için neler yapabileceği üzerinde düşünür. Kendi başına, büyüklerinden bağımsız bir şekilde karar vermeyi ve verdiği kararın sorumluluğunu üstlenmeyi öğrenir. 

 

·         Akıl oyunları yüksek konsantrasyon gerektirdiğinden çocuk bu oyunları oynarken, dikkatini yoğunlaştırma ve bir tek işe konsantre olma becerisi edinir. Bu da çocuğun ders çalışırken veya okulda öğretmenini dinlerken konsantre  olmasına yardımcı olur.

 

·         Zeka ve bilgisinin işe yaradığını gören çocuk, bunları geliştirmek için çalışacaktır. Başka olasılıkların da var olduğunu görmek çocuğa durum ve olaylara şüpheyle yaklaşma, diğer ihtimalleri de göz önünde bulundurma alışkanlığı kazandıracaktır. Böylece ezberci değil; araştırmacı, sorgulayıcı bir yaklaşımı benimseyecektir. Bu araştırmalar ve sorgulamalar çocuğun yaratıcılığını da geliştirecek, hayatta daha başarılı ve fark yaratan bir birey olmasını sağlayacaktır.

                       

HATİCE TUNÇ

                      OKUL MÜDÜRÜ

 

H

 

 

 

 

 



  

 

                                                                                                                                                                                                      

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.11.2016 - Güncelleme: 17.11.2016 16:45 - Görüntülenme: 995
  Beğen | 0  kişi beğendi